Ouderbijdrage

Beste ouders,

Op dit moment is de ouderraad druk bezig met de voorbereidingen van de schoolreizen, sinterklaas, lichtjesavond en het kerstfeest. Het belooft weer een mooi jaar te worden voor de leerlingen, met tal van evenementen. En dit kunnen we niet zonder uw hulp als ouder, als hulpouder en een financiële bijdrage.

Binnenkort zullen wij de reguliere ouderbijdrage voor het komende schooljaar incasseren. Vanuit deze ouderbijdrage worden diverse activiteiten betaald, zoals het schoolreisje, het kerstfeest, het sinterklaasfeest en de sportdag. Wij hebben op basis van onze kostenbegroting en de prijsontwikkelingen van de afgelopen jaren een begroting opgesteld. Deze vindt u als bijlage bij dit bericht.

De ouderbijdrage voor dit schooljaar bedraagt € 52 per leerling. Op basis van deze begroting, die opgesteld met als uitgangspunt dat alle ouders deze voldoen, is een bijdrage van € 52 per leerling echter nog steeds niet voldoende om de kosten te kunnen dekken. Wij proberen door zoveel mogelijk te bezuinigen alle activiteiten door te laten gaan, maar zijn hierbij dus afhankelijk van het aantal betaalde ouderbijdragen. In verhouding met de andere basisscholen hebben we de prijs nog steeds laag weten te houden. Rond 1 oktober 2024 zal deze reguliere ouderbijdrage worden geïnd.

Overigens wil ik benadrukken dat de ouderbijdrage een vrijwillige bijdrage is. U bent niet verplicht tot het betalen. Echter, deze bijdrage is wel noodzakelijk om de activiteiten door te laten gaan.

Indien u geen machtiging tot automatische incasso heeft verstrekt verzoeken wij u om de ouderbijdrage uiterlijk 15 oktober 2024 over te maken op rekeningnummer NL16 RABO 0326 9041 23 t.n.v. Oudervereniging Familieschool Heerhugowaard onder vermelding van de naam/namen van uw kinder(en). U kunt hiervoor ook bijgaande link aanklikken: https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/?id=Up9qlGTLSAaut0mfaHD2OQ

Als u alsnog wilt gebruik maken van een automatische incasso, kunt u het machtigingsformulier vinden als bijlage bij dit bericht.

Indien u gebruik maakt van de Dijk en Waardpas, neem dan contact op met me.

Mocht u vragen hebben over de ouderbijdrage, of als u twijfelt of u een automatische incasso hebt verstrekt, neem dan contact op via penningmeester.familieschool@blosse.nl.

Steven Pranger

Penningmeester oudervereniging familieschool