Voorstellen Erica

Met enthousiasme stel ik mij graag aan jullie voor als de nieuwe directeur van de Familieschool. Mijn naam is Erica Postma en ik ben 43 jaar. Ik woon in Heerhugowaard samen met mijn studerende zoon van 22 jaar. Binnen Blosse ben ik de afgelopen 15 jaar in verschillende rollen werkzaam geweest. Het verheugt mij om nu als directeur een mooie bijdrage te mogen leveren aan de ontwikkeling van de Familieschool.

In mijn onderwijsvisie staat verbinding centraal. Ik geloof dat een hechte samenwerking tussen ouders, leerlingen en leerkrachten essentieel is om ons gemeenschappelijk doel te verwezenlijken: bijdragen aan kindontwikkeling. Door met elkaar in gesprek te gaan, kunnen we elkaars perspectieven beter begrijpen en het onderlinge vertrouwen vergroten in het belang van het kind.

Duidelijkheid en transparantie zijn belangrijke ingrediënten van deze samenwerking. Ik wil jullie graag meenemen in de beslissingen die we maken en de stappen die we zetten. Vanuit een betrokken samenwerking dragen we gezamenlijk de verantwoordelijkheid. Op deze wijze versterken we een positieve schoolervaring voor ieder kind vanuit de eigen rol. Aan de hand van heldere doelstellingen, en door transparant te communiceren, weet iedereen wat er van hem of haar wordt verwacht. Zo kunnen we efficiënt werken aan kindontwikkeling op de Familieschool.

Tot aan de zomervakantie zal ik mij voornamelijk richten op de verdere kennismaking met de kinderen, het team en de ouders. Deze periode biedt voldoende tijd om de overdracht te realiseren. Ik kijk ernaar uit om jullie te ontmoeten en samen verder te bouwen aan de Familieschool. Zoek mij gerust een keertje op om kennis te maken.

Met vriendelijke groet,

Erica Postma